Print

پتانسیل استان سیستان و بلوچستان در توسعه پسته کاری کشور

 

پتانسیل استان سیستان و بلوچستان در توسعه پسته کاری کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش، استان سیستان و بلوچستان حدود 7 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته دارد که مهمترین منطقه پسته کاری این استان در شهرستان خاش متمرکز است.

امان الله طوقی اعلام نمود که در حال حاضر سطح زیر کشت پسته در شهرستان خاش ۴۸۵۰ هکتار در دو بخش مرکزی و نوک آباد است که از این تعداد ۳۵۰۰ هکتار آن بارور و ۱۳۵۰ هکتار غیربارور می باشد . طوقی اعلام نمود که منطقه گوهرکوه در شهرستان خاش مهمترین مرکز پسته کاری استان سیستان و بلوچستان است که همه ساله بر سطح زیر کشت پسته کاری این منطقه افزوده می شود.

وی افزود در منطقه گوهر کوه خاش 500 نفر به صورت مستقیم در تولید پسته مشغول به کارند و مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه کله قوچی ، اوحدی ، اکبری، بادامی و احمد آقایی می باشد.

لازم به ذکر است علاوه بر شهرستان خاش در شهرستان زاهدان نیز کشت و کار پسته انجام می شود. مطابق آخرین آمارنامه وزارت جهاد کشاورزی (منتشر شده در سال 1392)، سطح زیر کشت غیربارور پسته در استان سیستان و بلوچستان  حدود 1500 هکتار و سطح بارور باغات حدود 5500 هکتار می باشد. این استان با عملکرد میانگین 1/4 تن در هکتار و تولید حدود 8 هزار تن پسته از نظر عملکرد در واحد سطح، وضعیت بسیار مناسبی دارد.  

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1549
2202
5352276
حاضرین در سایت: 13 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"