Print

ساخت میکرو سنسور تعیین کننده میزان رطوبت در درختان میوه

ساخت میکرو سنسور تعیین کننده میزان رطوبت در درختان میوه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه به نقل از بخش اطلاع رسانی دانشگاه کورنل آمریکا (Cornell University)، محققان این دانشگاه موفق به ساخت یک چیپ سیلیکونی به اندازه یک بند انگشت شده اند که صد مرتبه دقیق تر از سایر دستگاه های تعیین رطوبت گیاه می باشد. این چیپ هم اکنون نتایج موفقیت آمیزی برای درختان انگور نشان داده و در حال آزمایش برای سایر درختان میوه است.  

الن لاکسو (Alan Lakso) استاد باغبانی دانشگاه کورنل و مدیر این پروژه ضمن تاکید بر دقت بسیار بالای این سنسور، قیمت آن را حدود 5 دلار تخمین زده است که نسبت به سایر دستگاه ها بسیار ارزان و برای باغداران به راحتی قابل تهیه و استفاده است.

این چیپ الکترونیکی قابلیت قرار گیری در خاک و حتی در ساقه گیاه و ثبت اطلاعات را دارد. سنسور این چیپ دارای غشای با منافذ نانو و یک حفره حاوی آب است که بر اساس تعیین فشار و پتانسیل اسمزی آب در گیاه و یا خاک اطلاعات مفیدی از وضعیت رطوبتی گیاه و یا خاک را از طریق شبکه وایرلس به محقق و باغدار ارسال می نماید.   با استفاده از این اطلاعات امکان تنظیم دقیق دور آبیاری و میزان رطوبت مورد نیاز گیاه در هر یک از مراحل رشدی درخت برای رسیدن به حداکثر تولید و جلوگیری از تنش خشکی امکان پذیر خواهد بود.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
1244
1718
5355580
حاضرین در سایت: 18 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"