Print

کیوی گلد (Zespri Gold)- پوست بدون کرک، گوشت طلایی و طعم شیرین

کیوی گلد (Zespri Gold)- پوست بدون کرک، گوشت طلایی و طعم شیرین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میوه، کیوی رقم گُلد با نام علمی (Actinidia chinensis)، نام اصلاحی Hort16A  و نام تجاری ®Zespri Gold، یکی از مهمترین و محبوب ترین ارقام کیوی در جهان است.

تلاش برای اصلاح رقم گلد از طریق دورگ گیری از اواخر دهه 1970 بوسیله پرورش دهندگان نیوزیلندی انجام گرفت و در سال 1992 پس از ارزیابی های اصلاحی متعدد، این رقم کیوی وارد بازارهای بین المللی گردید.

کیوی گلد عطر و طعم بیشتری نسبت به کیوی معمولی (کیوی سبز) داشته که یادآور طعم شیرین میوه های گرمسیری است. میوه این نوع از کیوی پوستی صاف، نرم و برنزه داشته و یک تاج منقار مانند در انتهای آن دیده می شود. رنگ گوشت آن از سبز روشن تا زرد و زرد مایل به طلایی متغیر است. این رقم معمولا در ماه های مهر و آبان برداشت می شود.

به خاطر پوست نرم و بدون کرک این میوه، می توان آن را با پوست هم مصرف نمود. هر چند عمر انبارمانی این رقم نسبت به انواع سبز کیوی (مانند رقم هایوارد) کمتر است اما به دلیل رنگ طلایی،  عطر و طعم مناسب، کرک کمتر و مصرف راحت تر، ارزش صادراتی بالایی دارد. هر چند کشور ایتالیا بزرگترین تولیدکننده کیوی در جهان است اما کشور نیوزیلند مهمترین تولید کننده و صادر کننده کیوی رقم گلد در جهان محسوب می گردد.

Add comment


Security code
Refresh

آمار سایت

تعداد بازدید امروز
تعداد بازدید دیروز
مجموع بازدیدها
746
1718
5355082
حاضرین در سایت: 12 guests
آخرین بروز رسانی: پنجشنبه دوازدهم دی 1398

تماس با ما

ایمیل: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ارتباط با شرکت "مرجع"